Wednesday, February 9, 2011

~~Sayang dan kasihnya PenCipta (Allah) kepada hambaNya~~



Abu Hurairah .r.a. katanya Nabi s.a.w bersabda : "Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya, aku tidak (akan mematikan hamba Ku di dunia, atau) mengeluarkan hamba Ku dari dunia ini sebelum terlebih dahulu Aku mengampuni atau mengurangi kejelekan amalny, dengan penyakit dalam tubuhnya atau menyempitkan rezekinya atau dengan musibah yang penuh dengan kegelisahan", kalau kejelekannya masih ada lagi pada dirinya maka Aku beratkan di waktu ketika hendak matinya.

Sehingga dia berjumpa Aku dengan tidak ada lagi kejelekan. Demi kemuliaan dan keagungan Ku, Aku tidak akan mengeluarkan seorang pun hamba-hamba Ku dan Aku tidak akan mengampuninya melainkan Aku menepati seluruh kebajikan yang dikerjakan diwaktu sihat badannyadan dia merasa gembira dari apa yang terimanya dan lapang rezekinya.

Kalau kebajikannya masih kekal, maka baginya Aku lapangkan dan mempermudahkan di waktu matinya, sehingga ia menemui Aku dengan kebajikannya.

No comments:

Post a Comment

Like This Blog

Anda Juga Meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...